Udělejte váš produkt intuitivní

UX audit

Neplýtvejte časem a penězi na vývoj produktů, které lidi nebudou používat. UX audit vám řekne, jak by měl váš produkt přesně vypadat.

Vybrat termín úvodní konzultace
klienti

Jak probíhá UX audit

Nesázejte měsíce vývoje na něco, o čem nevíte jestli bude fungovat.
Nejdříve otestujte koncept. UX audit je první krok při redesignu nebo návrhu nového produktu.

Co získáte při objednání UX auditu

Zjistíte, proč má váš produkt (web/aplikace) aktuální výsledky
Zjistíte, co si o něm lidé myslí
Zjistíte, kde se lidé ztrácejí a co nechápou
Pokud ještě produkt nemáte, zjistíte, jak by měl vypadat, aby splnil vaše cíle
Dostanete detailní (10-30 str.) UX audit v PDF (Ukázka)
10-15 min. video s prezentací výsledků
Přepisy rozhovorů s respondenty (často s velmi zajímavými postřehy na vaši firmu)
Tipy na další produkty, které na základě výzkumu mohou dobře fungovat
Datově podložený pohled na váš produkt
Detailně zmapované cíle, příležitosti a experimenty v Opportunity Solution Diagramu
2h následných konzultací v ceně
vzorový ux audit

Podívejte se jak vypadal
UX audit pro StartupJobs

Stáhnout:
UX Audit - StartupJobs.pdf
Autor 02

Jakub Zahurský

CMO - StartupJobs

Honza dělal pro StartupJobs UX audit webu. Překvapila mě hloubka, do které audit šel. Část z toho už jsme věděli, ale některé části auditu mě překvapily. Četl jsem si ho už asi 3krát. Získali jsme z auditu užitečné poznatky pro další rozvoj webu. Honzův UX audit webu doporučuji.

Vybrat termín úvodní konzultace
Proces

Detailní proces UX auditu

(Byznysové) cíle produktu

V první části proběhne 30-60 min. videohovor, kde se pobavíme o produktu, na který chcete udělat UX audit. Pobavíme se o obchodních cílech produktu a o tom, jak má pomáhat vašemu byznysu.

Příklady otázek na úvodní videohovor:

Naším cílem je v UX auditu zjistit, co se má upravit, aby byly vaše (obchodní) cíle splněny.

Výzkum

Cíl výzkumu: Zjistit jestli se produkt (web/aplikace) lidem dobře používá.

Výzkum má 2 části.

Kvantitativní výzkum

V kvantitativním výzkumu zkoumáme CO se děje. Analyzujeme reálná čísla z měřících nástrojů.

Pokud měřící nástroje nejsou nastavené, tak je nastavíme a za pár týdnů vyhodnotíme výsledky.

Příklady otázky na které hledáme odpovědi

  • Jsou správně nastaveny analytics nástroje?
  • Je měřící kód na všech veřejně přístupných stránkách webu?
  • Vypadají čísla v analytics reálně?
  • Odpovídají data z analytics reálným obchodní výsledkům webu/aplikace?
  • Jsou nastaveny události?
  • Jaká je nejčastější vstupní stránka webu?
  • Kde lidé nejčastěji odcházejí?
  • Má nějaká stránka podezřelá/překvapivá čísla?
  • Jaké jsou TOP 3 stránky webu s nejvyšším konverzním poměrem?
  • Jaké jsou TOP 3 stránky webu s nejvyšším bounce-rate?
  • Jaká je rychlost načítání webu?
  • Z jakých bodů (kliknutí) se skládá typická cesta návštěvníka od vstupu až po konverzi?

Kvalitativní výzkum

V kvalitativním výzkumu zjištujeme PROČ lidé dělají, to co dělají. Odkrýváme potřeby, motivace a pocity při používání produktu.

Uděláme 5-10 uživatelských testování (20-40 min / osobu) s cílovou skupinou, s vašimi uživately, s minulými zákazníky nebo s obchodními partnery.

Příklady otázek na které hledáme odpovědi

  • Proč chtějí aplikaci používat? Co od ní očekávají?
  • Kolik jsou za vaše služby ochotni zaplatit a proč?
  • Jaké jiné (konkureční) produkty v minulosti zvažovali/zkoušeli a proč?
  • Jak bude uživatel produkt popisovat, když mu dáme jen několika vteřinový náhled? Co si zapamatuje? Jaký bude první dojem?
  • V jakých částech aplikace/webu se uživatel pozastaví a proč?
  • Jaký je celkový dojem z aplikace/webu?
  • Fungují všechny odkazy, tak jak mají?
  • Jsou na webu všechny informace, které návštěvník chce vědět, aby provedl konverzi?
  • Chápe návštěvník strukturu webu?
  • Chápe uživatel ovládání aplikace (bez vysvětlování)?
  • Jak budou lidé na web/aplikaci reagovat, když si ji otevřou na mobilu?
  • Mají barvy textů a tlačítek na webu dostatečný kontrast s pozadím? (Contrast Checker)
  • Působí grafika na lidi důvěryhodně?
  • Funguje vyhledávání na webu (pokud ho web má)?

Analýza & Doporučení

Z výzkumu získáme poznatky, které zanalyzujeme a navrhneme, jak produkt na základě poznatků upravit.

V první části spolupráce zjistíme CÍLE. V druhé části provedeme výzkum a zjistíme PŘÍLEŽITOSTI, které nás mohou dostat blíže k cílům. Ve třetí části navrhneme konkrétní úpravy - EXPERIMENTY.

Níže je uvedený příklad vizualizovaný pomocí Opportunity Solution Tree diagramu.

UX audit nepotřebujeme, stačí se přece podívat do analytics, ne?

Proč potřebujete získat zpětnou vazbu od reálných zákazníků?

Příklad: V analytics vidíte, že z webu chodí málo objednávek. Tak web redesignujeme, ne?

Copywriter přepíše texty, grafik nakreslí novou grafiku, kodér upraví kód, SEO specialista poradí tajný fígl, jak být první na Googlu a je to. 4 měsíce práce. Výsledek? Objednávky pořád nechodí.

Co může být příčinou?

  • Lidé neví, jak si může produkt objednat (Špatné CTA)
  • Návštěvník nechce na tlačítko kliknout, protože myslí že znamená něco jiného. (Zmatení)
  • Návštěvník nevěří webu (Problém s důvěryhodnotí)
  • Návštěvník si podle textů/obrázků na webu myslí, že nabízíte něco jiného, než doopravdy nabízíte (Nepochopení produktu/služby)

Každý z těchto bodů bude v Google Analytics vypadal stejně, ale řešit se musí úplně jinak. Když nezjistíme, PROČ se to děje, tak nevíme, co máme na webu upravovat. Špatné úpravy webu/aplikace mohou udělat více škody než užitku.

UX audit šetří peníze, čas a významně zvyšuje pravděpodobnost, že úpravy přinesou požadovaný výsledek.

výstupy

Co získáte při objednání UX auditu

Zjistíte, proč má váš produkt aktuální výsledky
Zjistíte, co si o něm lidé myslí
Dostanete detailní (10-30 str.) UX audit v PDF
10-15 min. video s prezentací výsledků
Přepisy rozhovorů s respondenty
Tipy na další produkty, které na základě výzkumu mohou dobře fungovat
Datově podložený pohled na váš produkt
Detailně zmapované cíle, příležitosti a experimenty v Opportunity Solution Diagramu
2h následných konzultací v ceně

Spolupráce a cena

Cena za samostatný audit je individuální a záleží na rozsahu auditu.
Menší audit trvá obvykle 1-3 týdny a minimální rozpočet je 60.000 Kč.

Vše domluvíme na úvodní konzultaci.
Vybrat termín úvodní konzultace

Co o spolupráci se mnou říkají klienti?

Autor 02

Vojta Ciml

CEO - SlidesLive

S Honzou jsme spolupracovali na několika projektech, nemůžu si spolupráci vynachválit, Honza chodí na meetingy a cally připravený, píše summary emaily a provede vás celým procesem i když nemáte čas se věnovat detailům a nebo tématu nerozumíte. Naopak naslouchá a dělá si poznámky pokud máte hlubší debatu. Pokud potřebujete analytický přístup, zapracovat na UX a udělat si k tomu náležitý výzkum, tak jste na správném místě.

Autor 02

Matěj Křístek

DataSentics, Zakladatel DigiLobby

Honza je absolutní profík. Projekty a svou práci na projektech si umí odřídit naprosto samostatně. Vždy klade dobré otázky a umí navrhnout efektivní řešení. Honza má navíc skvělou vlastnost, že není pouze expertem na UX/UI design, ale má talent i na byznys a produktový consulting. Honza je díky tomu all-around profesionál a vhodný partner do jakéhokoliv projektu, ať už stavíte start-up, nebo jen dílčí službu, web či produkt. Honzu můžu na 100% doporučit a dám za něj ruku do ohně.

Autor 02

Jakub Zahurský

CMO - StartupJobs

Honza dělal pro StartupJobs UX audit webu. Překvapila mě hloubka, do které audit šel. Část z toho už jsme věděli, ale některé části auditu mě překvapily. Četl jsem si ho už asi 3krát. Získali jsme z auditu užitečné poznatky pro další rozvoj webu. Honzův UX audit webu doporučuji.

Autor 02

Michal Lysek

PPC specialista na volné noze

Honza mi postavil perfektní web. Tvorba webu je sice náročná, ale pokud spolupracujete s profesionálem jako je Honza, tak je to radost. Nejvíce oceňuji Honzovo zastřešení celého projektu. Nafotil mi fotky. Udělal uživatelský výzkum, obsahovou strategii, grafický návrh, programování i testování.

Autor 02

Pavla Lustyková

Marketingový manažer @ Whatspot.app

V kompaktní formě, srozumitelné a postavené na současné praxi. Takové bylo školení UX Designu s Honzou Soukupem. Mohu vřele doporučit.

Autor 02

Matěj Hájek

Co-Founder @ QICK ONLINE s.r.o.

Honzu doporučuji jako vysoce kreativního člověka se smyslem pro detail. Pracovali jsme spolu na UX a vůbec strategii naší společnosti a hodně to náš projekt posunulo. Díky Honzo a těším se na další spolupráce v budoucnu. :)