Případová studie o tvorbě webových stránek pomocí rámce STDC a uživatelského výzkumu.
Michal Lysek je profesionál na volné noze, se kterým spolupracuji již dlouhou dobu. Jednou jsme se na schůzce bavili o webových stránkách a Michal mě požádal, jestli bych mu nepomohl s tvorbou jeho webu. Sestavili jsme cíle webu, dohodli se na rozpočtu a pustili se do práce.
Nejprve jsem se potřeboval dozvědět více o Michalově podnikání a jeho klientech. Cílovou skupinu jsme definovali jako majitele provozovaných e-shopů, kterým je 30-50 let (nevyrůstali s PC), jejich e-shopy mohou mít certifikát "Ověřeno zákazníky" od Heureky.
Požádal jsem Michala o kontakty na jeho současné klienty a zavolal jim. Připravil jsem si pro ně otázky a podle STDC framework jsem zjišťoval, jak vnímají a popisují Michala v různých fázích spolupráce.
Klíčová zjištění
Jakmile jsem zjistil, co cílovou skupinu zajímá, mohl jsem definovat obsah webu.
V obsahové strategii jsem modeloval cestu zákazníka přes webové stránky. Definoval jsem, jaké stránky by měl web mít a jaké informace by měly být na každé stránce pomocí STDC framework.
STDC framework pro Michala Lyska
Zjistil jsem, že abychom byli schopni odpovědět na všechny otázky majitelů e-shopů ve všech 4 fázích STDC, které mohou mít, budeme potřebovat 11 sekcí, které rozdělíme na 6 stran. Poté, co jsme se s Michalem dohodli na obsahové strategii, jsem vizualizoval obsah pomocí wireframů. Wireframy nám mimo jiné pomohly zjistit, kolik fotografií budeme potřebovat.
Fotografování
Michal Lysek potřeboval pořídit fotografie. Definovali jsme styl fotografování a strávili jsme jeden den fotografováním v ateliéru.
Texty
První verzi textů jsme dali dohromady s Michalem, ale s finální verzí jsme se obrátili na profesionálního copywritera.
Pro vytvoření návrhu uživatelského rozhraní webu jsem potřeboval definovat vizuální identitu. S Michalem jsme prošli několik možností a nakonec jsme se na jedné shodli.
Vizuální identita
Vlastní ikony
Uživatelské rozhraní webových stránek
V obsahové strategii jsme definovali, k čemu by měly sloužit jednotlivé sekce webu. Každá část webu má svůj účel.
Webové stránky jsem vytvořil pomocí Webflow.
Animace
Abych zvýšil pravděpodobnost, že návštěvník příspěvek otevře, přidal jsem animace při najetí myší.
Uživatelské testování
Uživatelské testování je nezbytnou součástí návrhu webu. Během testování jsme přišli na několik věcí, kterých jsem si při návrhu nevšiml. Například, že některé mezery mezi sekcemi jsou tak velké, že na mobilním telefonu vzbuzují dojem, že tam stránka končí. Tyto chyby jsme opravili a web spustili. 🎉
Výsledek si můžete prohlédnout zde: www.michallysek.cz
Heatmaps from first 1000 visits
Recenze klienta
V prvních dvou měsících po spuštění byla průměrná doba na stránce 1 minuta 49 sekund a 1,29 % návštěvníků webu si objednalo bezplatný audit e-shopu.